Przedszkole Samorządowe Nr 11
w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 5 =
INFORMACJA DLA RODZICÓW DZIECI ROZPOCZYNAJĄCYCH W TYM ROKU NAUKĘ W SZKOLE
DRODZY RODZICE!
JEŚLI JESZCZE NIE ODEBRALIŚCIE OPINII PRZEDSZKOLA O GOTOWOŚCI DZIECKA DO NAUKI W SZKOLE, MOŻNA TO ZROBIĆ PO WCZEŚNIEJSZYM TELEFONICZNYM USTALENIU TERMINU, GODZINY I SPOSOBIE ODBIORU Z DYREKTOREM PRZEDSZKOLA. 
NUMERY TELEFONÓW – 44 732 55 51 LUB 603099545


 
Zadanie 1
 
Przeczytajcie Państwo dziecku wiersz pt.:,,Mama i tata” J.Koczanowskiej
 
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
 to dobre, czułe, pomocne ręce
 i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
 
Natępnie porozmawiajcie na temat wiersza.
Spytajcie: Kim dla dzieci jest mama i tata? Co to jet rodzina?Kto wchodzi w skład rodziny? Za co dzieci dziękują rodzicom?
 
• Kończenie zdań rozpoczętych przez rodzica.
 − Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…
 
Karta pracy, cz. 4, s. 44–45. Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.
Karta pracy, cz. 4, s. 46. Czytanie zdań z N. lub samodzielnie.
 
Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
Mama – mamusia, mamuśka, mamunia… Tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
 
Zadanie 2
 
,,Laurka dla Mamy i Taty”- wykonanie laurki, wyprawka karta nr 24. Rozwijanie sprawności manualnej. Rozwijanie umiejętności wykonania pracy według instrukcji.
             
Zadanie 3
 
,,Kto jet wyższy?Kto jest niższy?-mierzenie wzrostu, porównywanie wyskości. Możecie Państwo zmierzyć swój wzrost , dziecka bądź dzieci. Zapizcie go w cm, następnie niech dziecko oceni kto jest wyższy a kto niższy.
Karta pracy, cz. 4, s. 47. Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu. 
Zadanie 4
 
Nauka piosenki pt.:,,Moja wesoła rodzinka”

 
https://www.youtube.com/watch?v=dxKA0073O34
 
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!

Ref.Mama, tata...

Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!

Ref.Mama, tata...

Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Ref.Mama, tata...

Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!


Zadanie 5
 
,,Gimnastyka z rodzicami” -rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
 
Zachęcamy do ćwiczeń razem z dzieckiem:-)
 
Zabawa orientacyjno-porządkowa ,,Wysoko – nisko”. Potrzebujecie Państwo dowolną muzykę. Dzieci biegają. Podczas przerwy w muzyce, na hasło Wysoko! stają na palcach, wyciągają w górę ręce i klaszczą nad głową; hasło Nisko! jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.
 
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych
Myjemy z tatą samochód. Dzieci naśladują mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
 
• Ćwiczenie wyprostne
Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty. Dzieci siedzą skrzyżnie, ręce trzymają na kolanach. Na hasło Rodzic zmęczony wykonują luźny skłon tułowia w przód. Na hasło Rodzic wypoczęty – prostują tułów, głowę trzymają prosto.
 
• Podskoki
 Froterujemy z mamą podłogę. Dzieci rytmicznie, naprzemiennie wykonują wykroki nogami w przód.
• Ćwiczenie równowagi
Rysujemy obrazek dla mamy i taty. Dzieci stoją na jednej nodze, a drugą rysują w powietrzu dowolny obrazek. Rysują na przemian prawą i lewą nogą.
• Ćwiczenie ożywiające
 Rodzinna wycieczka rowerowa. Dzieci biegają w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.
 • Ćwiczenie uspokajające
Mama i tata. Dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki Mama i tata kochają nas, na słowo nas zatrzymują się i klaszczą w dłonie; Mama i tata mają dla nas czas.
 
           
Zadanie 6
 
Przeczytajcie Państwo dziecku opowiadanie pt.:,,Festyn” A. Widzowskiej
 
Na rodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama i tata Ady oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnej zabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dzieci oraz kwiatami. W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniu piłki głową, co okazało się ulubionym zajęciem niektórych tatusiów. Przedszkolaki zorganizowały pokaz puszczania baniek mydlanych, które wirowały w powietrzu, mieniąc się wszystkimi kolorami tęczy. Najwięcej śmiechu wywołała ogromna bańka, która osiadła na nosie jednego z rodziców –  minęło sporo czasu, zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs w skakaniu na jednej nodze dookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał się do końca. – Brawo! – krzyczała Ada.
– Tato! Tato! – dopingował Olek.
Następnie odbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyły się zręczność i refleks. Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę, a zadaniem dzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach, ile było przy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to był śmigus-dyngus. Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyło zmoczone ubrania. Mama Ady i Olka zajęła pierwsze miejsce w konkursie nadmuchiwania balonów. W ciągu minuty nadmuchała aż trzy i nawet zdążyła je zawiązać na supeł. Nagle rozległo się potężne trrrach! To jeden z balonów pękł i wystraszył siedzące na dachu gołębie.
– Myślałem, że wystrzeliłaś z armaty! – zażartował tata.
– To dlatego, że kiedyś grałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniła mama.
Później odbył się konkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdy potrafi śpiewać. Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nie przejmowali. Przecież wcale nie trzeba być najlepszym we wszystkim. Najważniejsze to umieć się śmiać nawet z samego siebie. Jednak najwięcej radości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce. Dorośli starali się zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji! Bum! Jajko już leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednego z ojców. 
– Cały trawnik zamienił się w jajecznicę! – zachichotał Olek.
 – To są jajka sadzone – stwierdziła Ada.
 Zwycięzcy w różnych konkurencjach otrzymali nagrody zrobione przez dzieci: papierowe sowy z przyklejonymi ruchomymi oczami, świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamienie pomalowane jak biedronki i zakładki do książek.  Każdy, kto zgłodniał, mógł się poczęstować pysznym ciastem i owocami, ale najsmaczniejsze okazały się owsiane ciasteczka, które przedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami.  Na zakończenie rodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Ada wyrecytowała wierszyk:
 
Gdy na Księżyc się wybiorę,
 to spakuję do walizki
moją mamę oraz tatę,
bo nie mogę zabrać wszystkich.
Z mamą będę liczyć gwiazdy
i rysować złote słońce,
z tatą zrobię prawo jazdy
na talerze latające.
 Na Księżycu dom postawię
 i dla mamy kwiat w ogrodzie,
 tacie gwiezdną dam golarkę,
by się mógł ogolić co dzień.
Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane,
zabierz tatę oraz mamę!
 
Ada otrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrody głównej wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież to niemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer. – Wygrywa los z numerem 1865!
– Hura! To nasz! – krzyknął uradowany Olek.
 – Mamy szczęście! – pisnęła Ada. Nagrodą główną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrody pocieszenia w postaci książek.
– Trzeba to uczcić! – zaproponowała mama.
 – Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.
 Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałe poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.
 
 • Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic pyta: − Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady? − Kto z rodziny Ady przybył na festyn? − Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady? − Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi? − W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce? − Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu? − Jakie nagrody przygotowały dzieci? − Czym częstowali się goście? − O kim Ada recytowała wiersz? − Czym zakończył się festyn?
 
• Czytanie tekstu w książce. Książka (s. 78–81) 6-latki.       


Zadanie 7
 
,,Obrazek z konwaliami dla taty i mamy”- wykonany techniką kirigami z koła.
 
• Burza mózgów na temat : Jak przekazać rodzicom wiadomość, nie używając słów? Rodzic podaje wiadomości, a dzieci je prezentują, nie używając słów. Np. Przytul mnie, bo jestem smutny. Pobaw się ze mną. Kocham cię mamo, kocham cię tato.
 
• Rozwiązanie zagadki o konwalii. Dobrze ją znamy z prześlicznej woni, kwitnie dzwonkami, ale nie dzwoni (konwalia).
 
Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Dla każdego dziecka: kolorowy kartonik (nie zielony) o wymiarach 15–20 cm, białe i zielone kartki, na których narysowane są koła: na białej osiem kół o wymiarze 3 cm, na zielonej – dwa koła o wymiarach 2 cm, klej, nożyczki.
 • Wycinanie kół. Złożenie wszystkich kół na połowę.
 • Zagięcie zakładki za zielonym kole, odgięcie jej i odcięcie.
 • Przesuniecie warstw koła. • Sklejanie po dwa białe koła, tak aby powstały dzwoneczki.
• Naklejanie na kartonik liścia (lub 2 liści) konwalii.
• Wycięcie z zielonego papieru prostokąta (łodygi) i naklejenie go tak, aby łodyga wsunięta była w liść.
• Naklejenie na łodygę dzwoneczków kwiatów.
 
Zadanie 8
,,Matematyczne zagadki” - Rodzic rozkłada sylwety motyla oznaczone cyframi od 1 do 9, z drugiej strony napisana jest zagadka. Dziecko wyrzuca kostkę, przelicza liczbę oczek i podaje rodzicowi chmurkę z odpowiednią cyfrą. Rodzic odczytuje zagadkę, dziecko podaje odpowiedzi. Następnie dziecko rzucaja dwiema kostkami( tutaj do dodawania zaklejamy 6 oczek, puste pole traktjemy jak zero), dodają oczka i podaje chmurkę z odpowiednią cyfrą, rozwiązuje zagadkę:
1)Jak nazyw się duży palec u dłoni?
2)Wymień dwa pojazdy posiadające tylkodwa koła?
3)Którą dłoń podajemy na powitanie?
4)Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5)Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6)Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7)Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8)Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?
10) Na gałęzi siedziało 7 wron, 3 odleciały. Ile zostało?