Przedszkole Samorządowe Nr 11
w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 1 =
Witajcie!

W tym tygodniu zajmiemy się tematem: „Moja ojczyzna”

Cele zajęć:
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
- poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych.
 
 
- Czy macie w domu albumy, pocztówki lub Wasze zdjęcia przedstawiające różne miejsca w Polsce?  Obejrzyjcie je, spróbujcie opisać co na nich widzicie. Nazwijcie miejsca, które odwiedziliście razem z rodzicami.
 
-Zapraszam do obejrzenia Domowego Przedszkola odcinka pt: „Bazyliszek”.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,bazyliszek,29244
 
-Po obejrzeniu filmiku namalujcie własnego Bazyliszka

Trochę ruchu:
Zabawa bieżna Orły
.
Pobiegajcie do muzyki. Naśladujcie lot orła. Rodzice co jakiś czas wyciszają muzykę, a Wy w tym czasie – zatrzymajcie się. Naśladujcie orła na godle: wyciągnijcie wyprostowane ręce w bok, odwróćcie głowę w tę samą stronę co orzeł na godle.
 
Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Przeskakujemy fale.

Potrzebne będą: apaszki lub chustki, muzyka.
Ułóżcie na dywanie, podłodze, fale morskie z apaszek. Włączcie muzykę i spacerujcie po pokoju w rytm muzyki. Kiedy dojdą do apaszek, przeskoczcie ją obunóż i idźcie dalej. Na przerwę w muzyce zmieńcie kierunek marszu.
 
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Droga do stolicy.
Potrzebne będą: apaszki lub chustki.
Ułóżcie z apaszek wąską ścieżkę z dużą ilością zakrętów. Zapytajcie rodziców czy możecie poprowadzić drogę pomiędzy krzesłami. Pokonajcie drogę zamieniając się w różne pojazdy i zwierzęta: samolot, rower, samochód, koń, zając, żółw, wąż.
 
…..
 
Zapraszam do obejrzenia Domowego Przedszkola odcinka pt: „Toruń pachnący piernikami”.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,torun-pachnacy-piernikami,46451
 
- Spróbujcie rysować jak dzieci w programie – obiema rączkami.
- A może … spróbujcie upiec domowe pierniczki z rodzicami.
 
 
Nauka na pamięć wiersza I. Fabiszewskiej pt. „Moja Ojczyzna”
Kocham moją Ojczyznę, bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego, bo jest Polskim znakiem.
Kocham barwy ojczyste: te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny, każdą Polski stronę.
 
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza przy pomocy np. takich pytań:
- Jak nazywa się nasza Ojczyzna?
- Co to znaczy być Polakiem?
- Jak wygląda nasze godło?
- Jakie są nasze barwy ojczyste?
- Jakie polskie symbole mają barwy biało-czerwone?
- Jakie miasto jest stolicą Polski?
 
( dobrze byłoby pokazać dziecku mapę Polski, obrysować palcem jej granice, przypomnieć znak graficzny Orła Białego, symbole narodowe na ilustracji, zachęcam też do skorzystania
z prezentacji o naszej ojczyźnie
http://swiatprzedszkolanki.pl/?p=318
 
(jeśli w domu są karty pracy, dzieci mogą odszukać wśród naklejek brakujące elementy obrazka i nakleić je – Karty pracy, cz.2, nr 45)

Propozycje  zabaw matematycznych pt. „Podróż po Polsce”:

W górach. Liczenie owiec na pastwisku i porównywanie ich liczby.
Układamy na dywanie (stole) dwa zielone kawałki krepiny (lub zielone kartki papieru- pastwiska), dziecko umieszcza na nich dowolną liczbę wyciętych z białej kartki kółeczka (lub chmurki – to są owieczki), maksymalnie pięć na jednym pastwisku. Dziecko liczy owieczki na wskazanym przez rodzica pastwisku, pokazuje liczbę na palcach, a następnie może ułożyć tyle samo klocków przed sobą, ile jest owieczek. Dziecko porównuje liczbę owieczek na jednym i na drugim pastwisku, określa, czy jest tyle samo, czy mniej, czy więcej, zmienia ich liczbę itp.

W Warszawie. Budowanie domów z klocków. Liczenie pięter.
Dziecko buduje kilka domów różnej wysokości, stawiając jeden obok drugiego, porównuje je, wskazuje wysoki dom i niski dom, przelicza piętra, może przeliczać także klocki np. z ilu czerwonych klocków został zbudowany ten dom.

W Toruniu. Segregowanie wyciętych z papieru pierników według kształtów ( trzy kształty )
Dziecko porządkuje wg kształtu i umieszcza pierniki np. w obręczach, na osobnych kartkach, przelicza je, może porównywać ich liczbę.
W Gdańsku. Liczenie statków na morzu.
Na rozłożonej niebieskiej krepinie, materiale lub przez dziecko namalowanym morzu „pływają” statki-półkola wycięte z papieru kolorowego. Dziecko liczy ile pływa statków po morzu, rodzic dokłada np. dwa statki i pyta „Ile statków dopłynęło?” lub zabiera i chowa np. trzy statki i pyta dziecko, ile pozostało?
Przed takimi zabawami dobrze jest wcześniej odbyć z dzieckiem wirtualną „podróż” z biegiem Wisły lub z wykorzystaniem książek, albumów, zdjęć, opowiedzieć ciekawostki na temat w/w miast.
 
Ćwiczenie słuchu fonematycznego – rytmiczne  dzielenie na sylaby wyrazów, które kojarzą się z ulicą w dużym mieście, np. u-li-ca,  sa –mo – chód, przy – sta – nek, itp.

 
Porcja zabaw i ćwiczeń ruchowych: https://youtu.be/2BQCcIjudZ8
 
Legenda pt.: „Wars i Sawa”
https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s
 

 
Propozycje prac plastycznych w domu: https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY